Kosten overzicht
Niets is zo vervelend dan dat je een prijs ziet en je het uiteindelijk nooit voor die prijs kunt krijgen. De prijs van € 385,- voor het hypotheekadvies en € 895,- voor het hypotheekadvies inclusief aanvragen van de bindende hypotheekofferte (bindende offerte wil zeggen dat de bank akkoord gaat met jou aanvraag) is dan ook de werkelijke prijs. Wel kan het zijn dat het verstandig is om aanvullende verzekeringen of te nemen of aanvullende diensten. Je bent echter nooit verplicht om deze aanvullende verzekeringen of diensten af te nemen. Wij ontvangen van andere partijen geen vergoedingen in welke vorm dan ook. Deze aanvullende kosten zijn dus optioneel, maar wel handig.
Aanvullende kosten hypotheek: verzekeringen
Aanvullende verzekeringen bij een hypotheek zijn o.a. overlijdensrisicoverzekeringen of arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Indien je deze via ons wenst af te sluiten zijn er de volgende kosten van toepassing:
- Administratiekosten van een overlijdensrisicoverzekering € 115,- per polis.
- Administratiekosten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering* € 145,- per polis.
*Arbeidsongeschiktheidsverzekering kan zijn met of zonder verzekering tegen inkomensverlies i.v.m. werkeloosheid.
Aanvullende kosten hypotheek: extra diensten
Bij de aankoop van een woning zal de verkopers vaak een waarborg willen hebben. Deze waarborg is in de regel 10% van de koopsom. Dit bedrag kan je zelf overmaken naar de notaris, maar je kan ook een bankgarantie afgeven bij de notaris. Bij een paar banken zijn hier geen kosten aan verbonden, maar bij de meeste banken zijn de kosten 1% van het bankgarantiebedrag.
Wij werken echter met BNP Paribas samen. Kosten die BNP Parisbas rekent zijn € 175,- tot een bedrag van € 50.000,- en daar boven is het € 275,-
Onze kosten zijn:
- Administratiekosten voor het regelen van de bankgarantie € 25,-
De bank zal ook vragen om een taxatierapport van de aangekochte woning of appartement. Voor de taxaties werken we samen met NTS taxaties. Dit is een landelijk netwerk van taxateurs. Kosten die NTS rekent voor een taxatie zijn € 599,- incl. BTW. Indien je ook gaat verbouwen en een bouwdepot nodig hebt dan zijn de kosten voor een taxatie € 649,- Incl. BTW.
Onze kosten zijn:
- Administratiekosten voor het regelen van de taxatie € 65,-
Verder zal je ook een notaris nodig hebben en wellicht gebruik maken van een makelaar. Hier hebben we bewust geen samenwerkingsverbanden mee. Het beste is zelf de makelaar en de notaris te kiezen. Ook zal je, bij aankoop van een woning (geen appartement) een opstalverzekering moeten hebben. Ook hier bemiddelen en adviseren we niet in.